Tutorials

NAJCZĘSTSZE BŁĘDY W TRENINGU

Najczęstsze błędy podczas treningu – sprawdź czy Ciebie też dotyczą i eliminuj


1. Brak rozgrzewki
W dzisiejszych czasach często biegniemy na trening w pośpiechu, mając na celu szybkie wykonanie planu treningowego i szybki powrót do kolejnych obowiązków. Nie możemy jednak oszczędzać czasu na rozgrzewkę oraz odpowiednie rozciągnięcie po treningu. Bez tych elementów treningowych nie trudno o kontuzję. Częstymi skutkami braku rozgrzanych mięśni są naciągnięcia oraz naderwania mięśni, a brak ich rozciągnięcia po treningu może prowadzić do ich przykurczu. To tylko parę dodatkowych minut a Twoje ciało będzie odpowiednie przygotowane do pracy oraz nie narażone na kontuzję.


2. Za duża ilość jednostek treningowych
Często się nam zdaje, że im więcej godzin spędzimy na sali treningowej tym lepiej. Jednak ta zasada nie zawsze jest słuszna – przede wszystkim podczas rozpoczynania swojej sportowej przygody. Przy niewielkiej kondycji ciało powinno być stopniowo przygotowywane do wysiłku fizycznego. Musimy dać sobie odpowiednią ilość czasu na regenerację, stopniowo zwiąkszając ilość jednostek treningowych. Zbyt duża ich ilość często prowadzi do przeciężeń ukladu nerwowego. Słuchajmy swojego organizmu i dajmy mu odpowiednią ilość czasu na regenerację.


3. Zbyt mała ilość pożywienia
Wraz z ustalaniem celu zrzucenia odpowiedniej ilości kilogramów, postanawiamy jeść nie tylko zdrowo ale też mało. Jednak przy dużej intensywnoości treningu, organizm potrzebuje odpowiedniej ilości składników odżywczych, energii oraz witamin dostarczanych z pożywienia. Jest to konieczne m.in. do budowanania masy mięśniowej. W tym przypadku mało, nie znaczy zdrowo. Należy tu pamiętać o odpowiednio zbilansowanej diecie, dopasowanej do ilości treningów, wagi czy płci. Wraz ze zwiększaniej ilości treningów a ograniczaniem spożywanego jedzenia, nasza forma i zdrowie niestety będą miały tendencję spadkową.


4. Ignorowanie bólu
Ćwicząc jesteśmy poddani na zwiększone rykyzo kontucji. Pojawiający się ból w trakcie lub po wykonaniu danego ćwiczenia, oznacza jego zły wpływ na organizm. Jednak nie należy tu mylić pojęcia bólu z pojęciem zmęczenia mięści. Ten drugi jest prawidłowym objawem po zakończonym treningu. Niebezpieczny ból pojawia się najczęściej w trakcie wykonywania danego ćwiczenia – w takim przypadku należy przerwać trening, dać sobie czas na regenerację, a jeżeli ból nie przechodzi, skontaktować się z lekarzem.


5. „Rozpraszacze” treningowe
Trening będzie najbardziej skuteczny oraz efektywny, jeżeli wykonamy go w skupieniu, odpowiednio skoncetrowani na ćwiczeniach, które wykonujemy. Popularne zaglądanie w telefon czy rozmawianie z drugą osobą, powodują rozkojarzenie, a co za tym idzie brak precyzyjności w ykonywaniu ćwiczeń, zmniejszenie uwagi poświącowej technice oraz wykonywanie ilości powtórzeń na oko. Rozpraszacze źle wpływają na wykonywany trening a wraz z tym oddalają nas od osiągnięcia wymarzonego celu.

Related posts